Varukorgen är tom

Planera och hitta tillbehör för ditt företagsevent

Företagsevent är ett vanligt inslag i affärsvärlden och hålls vanligen i samband med lanseringar, teambuilding, kompetensutveckling eller andra festligheter. Arrangemang av det här slaget stärker och motiverar de anställda, men för bästa möjliga upplevelse är det bra om de praktiska förberedelserna fungerar enligt planerna. Genom att börja tänka ut de grundläggande ramarna för eventet redan i god tid kan företag spara in på kostnader och säkerställa att ingenting saknas. Följande är några tips på nödvändig utrustning som bör läggas till på checklistan:

Sittplatser

Sittplatsernas upplägg beror mycket på vilken typ av event det är fråga om, och även på lokalernas storlek. Om du överväger att anordna ett arrangemang utomhus kan det till exempel vara bra att hyra festtält under vilket stolar och bord kan placeras. Under konferenser är det ofta så att varje deltagare tilldelas en stol, och i sådana sammanhang är det bra att ha tillgång till en aktuell gästlista redan innan eventet. På så vis vet du precis hur många bord och stolar som behövs.

Porslin

Valet av porslin kan göra stor skillnad för upplevelsen av ett event. Om festligheterna hålls på en restaurang eller ett hotell så behöver du vanligen inte tänka på sådana detaljer, men om du till exempel planerar ett arrangemang utomhus kan du behöva hyra bestick från tredje part. Vitt porslin med enkla gulddetaljer och minimalistiska bestick är alltid säkra kort i dessa sammanhang.

Dekor

Oavsett om festen kräver ballonger eller röda mattor och gardiner är det viktigt att välja inslag enligt ett visst tema. Företag kan alltid kontakta ett företag som Aladdin Uthyrning. För att få tips och råd om olika teman och om dekor som passar arrangemangets förutsättningar. Aladdins Uthyrning erbjuder många olika festtillbehör och möbler. Mer information hittar du på deras webbplats.

”Texten ovan är skriven i online-marknadsföringssyfte. Åsikterna är författarens egna och speglar inte nödvändigtvis åsikterna hos Aladdins Uthyrning.”

Share this